Koronaepidemiatiedote 17.3.2020

TOIMINTATAVAT SUOMEN VALKONAUHALIITOSSA 13.4.2020 ASTI Valtioneuvoston maanantaina 16.3. pitämän koronatilannetta käsittelevän tiedotustilaisuuden pohjalta Suomen Valkonauhaliitto muuttaa toimintatapojaan 13.4.2020 asti ja toimii sen jälkeen myös sen mukaan mitä valtioneuvosto asiasta ohjeistaa ja tiedottaa.

LIITON KEVÄTKOKOUS 25.4.2020 Tämä saattaa merkitä myös Suomen Valkonauhaliiton kevätkokouksen siirtämistä toiseen ajankohtaan. Kun tilanne on nyt avoinna, asiasta tiedotetaan Suomen Valkonauhaliiton kotisivuilla ja mahdollisimman laajasti sähköpostilla 13.4.2020 jälkeen tai niin pian kuin meillä on olemassa vahvistettua tietoa poikkeusolojen mahdollisesta jatkumisesta. Pyydämme jäsenistöä varautumaan siihen, että kevätkokouksen ajankohtaa joudutaan siirtämään.

ASIAKASTYÖ Asiakastyömme Suomen Valkonauhaliitossa supistuu muuttuvissa olosuhteissa, mutta pyrimme huomioimaan työntekijöiden mahdollisuudet toimia poikkeusoloissa muun muassa puhelintyöskentelyn avulla. Työntekijöiden ja asiakkaiden suojaamiseksi korona-altistukselta rajataan fyysiset asiakastapaamiset minimiin.

RYHMÄT KESKEYTETÄÄN Kaikki ryhmät keskeytetään 13.4.2020 asti. Ryhmät jatkuvat, mikäli poikkeuslaki päättyy ja kokoontumiset mahdollistuvat.

MUUT KEVÄÄN KOKOUKSET JA TAPAAMISET Suomen Valkonauhaliitossa arvioidaan erikseen kaikki keväälle sovitut ja suunnitellut tapaamiset uudelleen.

PAIKALLISYHDISTYSTEN OMAT HALLINNOLLISET KOKOUKSET Monissa yhdistyksissä pohditaan omien hallinnollisten kokousten kuten kevätkokousten toteuttamista tai niiden peruuttamista. Asiassa kehotetaan noudattamaan Valtioneuvoston ohjeita. Tiedotamme yhdistyksiä ja annamme neuvoja sen mukaan kuin niitä on viranomaisilta saatavissa.

Pidetään näinäkin aikoina hyvää huolta itsestämme ja toisistamme!

”Ei mitään edessäni, ei mitään takanani:

uskon askel on astuttava tyhjään.

Ja samassa voi tuntea

lujan kallion jalkojensa alla”.

-J.G. Whittier-

”Kenen naapuri minä olen?”

tarkoittaa samaa kuin ”Kuka tarvitsee apuani?”

Sama pätee tietenkin myös päinvastoin:

”Tarvitsen apua – kuka on naapurini?”

-      Henz Vonhoff-